Saaremaa

Hei!

Neljapäeval, 13. 09 läksime enda klassi, mõne 9. klassi õpilase ja kahe õpetajaga Saaremaale õppereisile. Käisime projekti ´Metsad mere meeltevallas´ raames, eelmine aasta olime Hiiumaal.
 Hommik algas kell 8. 00 väljasõiduga. Ivar veel eelmisel õhtul ütles, et ma liiga palju asju kaasa ei võtaks, et me ei mahu muidu ära, aga mul on tunne, et isegi nemad võtsid minust rohkem asju :D Bussisõit oli muidugi pikk praamile, aga see eest oli meil lõbus Aliase mäng. Lauluviisi kahjuks üles ei suudetud võtta, kuna meie kõige suurem laululind Rauno lõpetas see aasta kooli ja enam meiega ei ole. Ja muidugi ülejäänud seitse.. Pärnu juures käisime läbi ühest tanklast, kust ma ostsin omale Latte, pähkleid ja salatit. Latte jõin ära, aga pähklid ja salat jõudsid koju (viimane oli muidugi halvaks läinud :D). Ma ei tea mis komme mul on mõtlematult osta igasugust jama kokku, ilma, et ma neid ise sööksin. Jõudsime napilt (öeldi, et 3o sek varem) kella kaheteistkümnesele praamile. Praami sõit läks ruttu ja juba olimegi Muhus, siis Saaremaal ja varsti oma nii öelda ´kodus´. Maja oli suur ja me saime Riinu, Johanna, Kati, Marilini ja Liisuga ühte tuppa. (Hiiumaa ´kodu´ oli muidugi palju hubasem ja mõnusam, aga see oli ka mõnus koht). Enne ´koju´ jõudmist käisime Panga pangal. Nii ilus koht! Seal oli üks karukiik, mis oli aga veidike teistmoodi, polnud nö piirdeid ees, ainult kaks puud millest kinni hoidsid ja plaat kus jalad olid, põhimõtteliselt käte jõuga hoidsid end üleval. Ma pidin seal peal nutma hakkama ja tahtsin maha, Tauno ja Kati tegid hoogu ikka edasi, aga õnneks sain maha sealt ja Riin ka. Hakkasime bussi poole liikuma, aga Katil ja Taunol oli veel vaja liikuda ja nii kui ma selja taha vaatasin lendas Kati kiigu pealt maha, ma hakkasin muidugi nutma ja jooksin sinna ja nähes teda seal maas ja naermas sain ma ta peale nii vihaseks. Ma olin täielikus shokis, värisesin ja ei suutnud kellegagi rääkida. Ja Kati muudkui rääkis bussist sellest ja nii edasi, pisarad aina jooksid ja jooksid.. nii jube oli näha teda kukkumas. Mõtlesin, et mis nüüd juhtus.. minu sõbranna.. aga vot selline tagajärg oli hoopis. Kohapeal vahetasime riided, vaatasime maja üle ja läksime esimesele ekskursioonile Vilsandi Rahvusparki. Sinna jõudes rääkis reisijuht Vilsandi saarte kohta ja mina muidugi olin õhinas, sest arvasin, et me saame ka mõnele, aga kus sa sellega :D Käisime mere ääres ja kuulasime tarka juttu. Eriti huvitav oli see, et Harilaidu rannas oli palju palke mere ääres ja mõned olid ühte kokku pandud, saime teada, et need on randa tulnud kaubateede läheduse tõttu (kui lastist mõni merre kukub) ja need palgid mis on ühte kokku pandud, näiteks mõnda kujundisse laotud on kellegi poolt kinni pandud ja neid ära võtta ei tohi. Kui ekskurisooni läbi sai saime käia ka ühes külapoes, mis oli üsna tühi, aga see eest sai JÄLLE mõttetult asju kokku ostetud. Majja jõudes käisime pesemas, tehti süüa, sõime ja hakkasim ligrettot mängima. Jube põnev asi ikka :D Õhtu enne magamaminekut tegi Kati mulle patsid ja rääkisime õudusjutte, Riin muidugi karjus koledasti ja õpetaja tuli meid noomima. Siis tuli tuduaeg ja öö läks niiii kähku. Aga mõnus oli magada, kuigi õhtu enne kui magama sai jäädud saime väikese ehmatuse osaliseks. Kui kõik olime toas vait jäänud, siis käis all mingi suur logistamine ja nagu mats. Ma muidugi kohe ütlesin, et näe külalised tulevad ja plapla, Kati ütles selle peale, et ah keegi läks WC'sse. Okei, läks siis läks. Hommiku tunnistas, et tegelikult ta ei arvanud nii, et ta kartis ja, et mitte seda välja näidata ütles seda :D Hommikul panimegi asjad kokku, sõime ja enne kui ära läksime saime kõik endale pluusid. See oli tore üllatus :D Siis hakkas sõit järgmisele ekskursioonile, mis oli minu meelest mega huvitav. Mulle üldse meeldib, kui inimesed räägivad millegi ajaloost ja siis ette kujutada, et jah, meie praegu oleme siin ja räägime sellest, aga kunagi olid selle SAMA koha peal, need samused inimesed ja tegutseid. Mõtlen, et millised nad välja nägid, mida tegid, kuidas käitusid ja nii edasi. Meie jah seisame ja kuulame seal, aga kunagi käis samas kohas sõda ja mõni võis surma saada just selle koha peal. Jutt mida reisijuht rääkis oli mega põnev, eriti mürskude ja maamiinide kohta. Kohati õudne :D Kui see läbi sai, käisime läbi Kuressaare Selverist ja Kaali kraatrist. Ilus koht ikka ja uskumatu kui suur! Sõit algas praamile, kuhu me jõudsime JÄLLE suhteliselt napilt. Ja siis pikk maa koju... varsti olimegi Puurmanis. Kõigile tsau ja koju, issi tuli järgi. Polnud teda jälle nädal aega näinud. Nii hea oli näha :) Koju ostsin emmele mingisugust vett (peamiselt pudeli pärast:D) talle meeldib kõik veed lihtsalt ära proovida ja tõin Saaremaa leiba ka. Kaalist ostsin veel võtmehoidja koduvõtmele Saaremaa nimega. Koju jõudes käisin pesus ja siis läksime Riinuga Liisu juurde. Mängisime Aliast ja tantsisime Betuga :D Vaikne õhtu oli ja kui suurem rahvas hakkas kogunema, siis läksime Riinuga koju, mingi 12 umbes. Mina läksin Tauno juurde. Laupäeval läksime emme ja issiga Peipsi äärde. Ostsime suitsukala ja käisime Mustvees poes. Jõgeval käisime elektroonika poes ka, et suurde tuppa uus monitor osta, vana läks katki. Ma sain veel endale ühe kella, kõrvaklapid, uue mälupulga ja kõrvarõngad. Siis tulime koju ja päev oligi juba õhtus, Tauno tuli minu juurde, vaatasime filmi ja olime niisama. Tänane päev möödus üsna vaikselt, nüüd Superstaari vaatama ja siis õppima. Homme jälle kool ja nädal ees :)

Angelika

PANGA PANK

Mängisin lolli :D

Nii õnnelikuks tegi meretuul :)

Kõige õudsem kiik maailmas.

Liisu kallikesega :)

Kaali

Kogu grupp väljaarvatud õpetajad.

Minu kallis 12. klass!





Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

2023

Kõik, kõik on uus..

6 kuud sellest aastast ja 12 kuud Pärnus!